سنندج - شهرک صنعتی شماره یک خیابان تعاون انتهای فرعی سمت چپ

شبیه ساز واقعیت مجازی و معرفی 6 دستگاه VR

21 فوریه 2024 186 بازدید بدون دیدگاه
شبیه ساز واقعیت مجازی

شبیه ساز واقیت مجازی چیست و چند نوع دارد؟

شبیه ساز واقعیت مجازی یک وسیله فیزیکی یا سیستم و برنامه کامپیوتری است. به صورت متداول سه نوع شبیه ساز وجود دارد که عبارت‌ اند از:

۱- LIVE :

  • امکان استفاده از تجهیزات واقعی وجود دارد
  • لزوم فراهم کردن زمینه مشابه عملیات
  • لزوم نزدیک بودن به وضعیت واقعی فعالیت
دستگاه های شبیه ساز واقعیت مجازی

۲- VIRTUAL:

HITL یک نوع شبیه ساز و مدل سازی هستند که برای راه اندازی شدن به آدم‌ ها نیاز دارند‌ و می‌ توانند با تمرین کردن مهارت کنترل پرواز با هواپیما و موتور و غیره، مهارت برقراری ارتباط و عضویت در تیم ها، مهارت تصمیم گیری و غیره را بدست آورند.

۳- CONSTRUCTIVE :

این ساختار شبیه سازی توانایی این را دارد که:

  • اندازه گیری کند.
  • مفاهیم را تجزیه و تحلیل کند.
  •  سازمان های بزرگ را تحت فشار قرار دهد.
  • نتایج احتمالی را پیش بینی کند.
  •  آمار و ارقام را تولید کند.

 

شبیه ساز

انواع شبیه ساز واقعیت مجازی

1.شبیه ساز واقعیت مجازی تیراندازی

  • ورود به دنیای مجازی و ایجاد یک تجربه ایمن و پرطرفدار
  • دارای تجهیزات لازم به منظور ایجاد تجربه هیجان انگیز و جذاب از واقعیت مجازی
  • پر طرفدار ترین و بهترین تجهیزات واقعیت مجازی برای استفاده در شهر بازی‌ ها
  • دارای تجهیزات حفاظتی مانند کش و گارد محافظ
  • دارای اکانت بازی اورجینال
  • دارای نورپردازی و طراحی مدرن و چشمگیر

2.شبیه ساز واقعیت مجازی پرواز 

شبیه ساز واقعیت مجازی پرواز تجربه فوق العاده ای از پرواز را ایجاد می کند. این دستگاه به صورت اتوماتیک حرکت زاویه دار به جهات مختلف و صعود و سقوط را مانند واقعیت شبیه سازی می‌ کند. در واقع کاربران همان هیجان و دلهره‌ای که در هنگام پرواز باید تجربه کنند را با استفاده از شبیه ساز پرواز واقعیت مجازی تجربه می‌ کنند. 

برای خرید شبیه ساز پرواز از سیموتو کلیک کنید.

3.شبیه ساز رانندگی واقعیت مجازی
شبیه ساز رانندگی محصولی ثابت است که برای بازی‌ های رانندگی مختلف تولید شده است. کاربر می‌ توانند با شبیه ساز ماشین ساعت‌ ها بدون اینکه احساس خستگی کند به بازی بپردازند و حس واقعی رانندگی و هیجان در هنگام رانندگی را به خوبی تجربه کنند. تجهیزاتی که این شبیه ساز دارد عبارت اند از:

  • کلاچ
  • ترمز
  • سه عدد پدال گاز

برای خرید شبیه ساز رانندگی از سیموتو کلیک کنید.

شبیه ساز واقعیت مجازی رانندگی

4.شبیه‌ ساز واقعیت مجازی قایقرانی
این دستگاه بهترین دستگاه شبیه ساز برای افرادی است که علاقه مند هستند یکبار هم که شده در خشکی و دور از دریا قایقرانی را تجربه کنند‌. این دستگاه برای نظارت ضربان قلب دارای مانیتور است.

5.شبیه ساز سورتمه و سرسره
شبیه ساز سرسره و سورتمه وی آر دستگاه فیزیکی است که به شما این امکان را می‌ دهد تا بتوانید از میان آسمان خراش‌ های بلند، غارها و قله‌ های شگفت انگیز عبور کنید تا حس و حال و هیجان انگیز سورتمه سواری در یک فضای بزرگ را به شما القا شود.

برای خرید شبیه ساز سورتمه و سرسره از سیموتو کلیک کنید.

6.شبیه ساز ترن هوایی
شبیه ساز ترن هوایی فراتر از تصورات و انتظارات شما است. این دستگاه می تواند تجربه هیجان انگیزی از ترن هوایی برای شما القا کند. با استفاده از عینک واقعیت مجازی حس سوار شدن در ترن هوایی را روی زمین برای شما ایجاد می کند.

کاربرد شبیه سازهای واقعیت مجازی

دستگاه های شبیه ساز واقعیت مجازی در شهر بازی‌ کاربرد بسیار زیادی دارند. ضمن اینکه می‌ توانند تجربه هیجان انگیز  و غیر واقعی از پرواز یا مسابقه ترن هوایی و قایقرانی و… برای کاربران ایجاد کنند، از جنبه مختلف دیگر نیز کاربردی هستند. یکی از جنبه‌ های استفاده از دستگاه شبیه ساز واقعیت مجازی ایجاد بازی‌ های تعاملی بین کودکان و بزرگسالان است. همچنین می توان از طریق این دستگاه‌ ها مفاهیم جدید مانند فضا و تاریخ و … را به صورت تعاملی و جذاب به کاربران و بازدیدکنندگان آموزش داد. علاوه بر موارد فوق این دستگاه ها برای جذب مخاطبان و جلب توجه آن ها در شهربازی استفاده می‌ شوند. بسیاری از افراد به دلیل ترس از دستگاه‌ های شهربازی مانند ترن هوایی حاضر نیستند سوار ترن هوایی شوند. دستگاه های شبیه ساز می توانند حس هیجان و لذت بازی با دستگاه های واقعیت مجازی را به بازدیدکنندگان القا کنند اما ترس از ارتفاع و ناامن بودن دستگاه های شهربازی را به افراد منتقل نکنند.

برای مطالعه:خرید دستگاه واقعیت مجازی از یکی از بهترین ها

 
انواع شبیه ساز

 

نتیجه گیری

استفاده از دستگاه های شبیه ساز واقعیت مجازی برای کاهش ترس یا آموزش کاربرد زیادی دارد. در این مقاله به کاربرد این دستگاه ها در شهربازی اشاره کردیم. شرکت سیموتو ارائه دهنده انوع دستگاه های VR است. اگر قصد خرید دستگاه واقعیت مجازی را دارید می توانید از شرکت سیموتو این محصولات را با قیمت مناسب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موجود است، هم‌اکنون میتوانید سفارش دهید!
ناموجود!